Beta, 2014'ün tamamında 50 milyon TL ciro elde ederek, şirket rekoru kırdı. Beta Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, yeni yıl hedeflerini açıklarken, sektör üzerine değerlendirmelerde bulundu. Başarılı geçen 2014 yılının ardından 2015'in kış sezonunu da kapattıklarını söyleyen Akyıldız, ilk 6 ayda hedeflerini tutturduklarını dile getirdi. Geride kalan kış sezonunda yeni stratejiler uyguladıklarını ifade eden Akyıldız, yeni kategoriler ile yeni bir ürün yönetimi şekli ortaya koyduklarına dikkat çekti. Kış sezonunda satışların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80 arttığını hatırlatan Akyıldız, "Daha az modelle, ancak daha çok kategoriyle müşterinin karşısına çıkıyoruz. Daha iyi bir stok yönetimiyle yok satma maliyetimizi epey düşürdük. Çok satan ürünlere sürekli takviye yaparken, performansı düşük ürünler için de lokasyon ve fiyat bazlı uygulamaları hayata geçirdik. Yaz sezonunda da aynı stratejileri uygulayacağız" ifadelerini kullandı.
Yurtdışına da açılacak
kobiden.com'dan Merve Yiğitcan'ın haberine göre; Bu yıl içinde 4 yeni mağaza daha açacakları bilgisini veren Akyıldız, yurt dışında mağazalaşmak için şu an pazar araştırması yaptıklarını, önümüzdeki 5 yıl içerisinde yurt dışında da mağaza açmaya başlayacaklarını söyledi.
Geçen yılın ağustos ayında yürürlüğe giren İlave Gümrük Vergisi'nin ayakkabı sektörüne yansımalarına değinen Barbaros Akyıldız, bu durumun ithal ayakkabı segmentini daralttığını belirtti. İthal ayakkabıya vergilerin fiyatlara da yansıdığına dikkat çeken Akyıldız, müşterinin doğal olarak yerli ürüne kaydığının altını çizdi. Akyıldız'ın verdiği bilgiye göre, yılda ortalama 230 milyon çift ayakkabı satılıyor, bunun yüzde 25'i ithal, ancak bu oran düşecek. Akyıldız, bu durum karşısında Türkiye'deki tüketimi kaybetmek istemeyen yabancı markaların, ek vergiye tabi olan ürünleri Türkiye'de üretme formülü geliştirdiğini kaydetti.
Kraliyet markasına üretecek
Yabancı markaların bu formülle yerli üreticinin iş hacmini arttırdığını dile getiren Akyıldız, "Bu üretim arayışı, BETA'nın da dünya markaları için global koleksiyon üreticisi konumuna gelmesini sağladı" dedi. İthal ayakkabıya getirilen ek vergilerin arzın düşmesine de neden olabileceğini hatırlatan Akyıldız, şöyle devam etti:
"Arzın düşmesi, bizim ihracatımızı da düşürebilirdi. Biz de bunun önüne geçmek için geçen yıl kapasite kullanım oranımızı yüzde 25 artırdık. Şu an 2 Fransız ve 2 ABD'li marka için üretim yapıyoruz. Avusturyalı köklü bir markayla da görüşmeler yapıyoruz. Avusturyalı bu kraliyet markasına üretim için sona yaklaştık diyebilirim."
'Yılda 3 çift ayakkabı satın alıyoruz'
Türkiye'de yılda ortalama kişi başı 3 çift ayakkabı satın alındığını söyleyen Beta Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, bu rakamın Avrupa'da 7 çift, ABD'de ise 10 çift olduğunu kaydetti. Bu tabloya bakıldığında ayakkabı tüketiminin Türkiye'de düşük olduğunu belirten Akyıldız, ancak bu rakamın yükseleceğini dile getirdi. Bir markanın farklılaşabilmesinin kendi üretimini gerçekleştirebilmesine ve tasarıma odaklanmasına bağlı olduğunu ifade eden Akyıldız, sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"BETA koleksiyonunun yüzde 40'ı İkitelli'deki fabrikamızdan çıkıyor. Bu da koleksiyonumuzu, diğer markalarınkinden çok daha farklı bir konuma getiriyor. İkitelli'deki fabrikamızın yıllık ayakkabı üretim kapasitesi ise yaklaşık 200 bin çift."